Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet bij, dan kun je uiteraard altijd een mail sturen naar info@foodelicious.nl

Veelgestelde vragen

  • Hoe bezorgen jullie?

    Zodra wij je bestelling en betaling hebben ontvangen en de noodzakelijke controle hebben uitgevoerd, kunnen wij de bestelling gaan uitleveren. Mocht er onverhoopt iets met de order aan de hand zijn, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Dit contact zal in veel gevallen per telefoon gaan, zorg er daarom altijd voor dat je persoonsgegevens kloppen. Zodra het pakket verstuurd is, ontvang je hiervan per mail een bevestiging. Tevens ontvang je een track en trace code zodat je ook zelf jouw pakket online kunt volgen.

    Wij doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. In de regel duurt een levering 1 tot 3 werkdagen. Bestellingen worden veelal binnen 24 uur ingepakt en verstuurd. Weekeinden ( za,zo ) en feestdagen zijn daarbij uiteraard niet inbegrepen. De levering vindt plaats met PostNL. Je ontvangt een aparte email van PostNL met daarin de Track and Trace code. Met die code kan je ook een gewenste aflevertijd aangeven bij PostNL.

    Bezorgkosten:

    Bij bestellingen boven de €55,- worden er geen bezorgkosten berekend. Deze zijn dan voor rekening van Foodelicious. Voor bestellingen onder de €55 rekenen we een bijdrage van €4,95 en voor bestellingen onder de €25,- zijn de bezorgkosten binnen Nederland €6,95.

    Bezorgen in België is gratis boven een bestelbedrag van €80,- Onder de €80,- rekenen wij een bijdrage van €9,95

    Tijdens de bestelprocedure kun je zien hoe groot het orderbedrag is en of je bezorgkosten moet betalen. 

  • Hoe verpakken jullie de bestellingen?

    Foodelicious besteedt zeer veel aandacht aan het verpakken van jouw bestelling. Zo worden alle breekbare spullen door ons zorgvuldig apart verpakt in folie of foam. Verder hergebruiken wij zoveel mogelijk de dozen die we van onze leveranciers ontvangen. Op deze manier dragen we bij aan een minder grote papierberg.

  • Retourneren?

    Natuurlijk kan dat, maar wel graag binnen 14 werkdagen na ontvangst  naar onderstaand adres. Deze retourregeling geldt niet voor ons gehele assortiment. Voor vragen hierover, neem contact op met info@foodelicious.nl.

    De retourkosten van de verzending zijn voor eigen rekening. Op geretourneerde artikelen met terechte klachten worden uiteraard alle retourkosten vergoed. (ook voor voedingsmiddelen). Om het te vergemakkelijken maken we graag en afspraak hoe we de retour gaan regelen. Wij kunnen PostNL sturen voor een pick up of je kunt het pakje afgeven bij een PostNL punt. Neem gewoon even contact op met info@foodelicious.nl.

    Adres retourzendingen: 
    Foodelicious Food & Gifts

    Tav Retourzending webshop / orderummer
    Hoofdstraat 62
    5481 AH Schijndel

    Voorwaarden retourzendingen: 

    Meld je retourzending altijd vooraf aan. Dat kan telefonisch, maar ook eenvoudig en snel via info@foodelicious.nl. Indien er een gebrek is aan het product omschrijf het gebrek dan duidelijk en stuur een foto mee zodat we het gebrek goed kunnen beoordelen en de klacht netjes kunnen oplossen. 
    Vermeld in deze e-mail je naam en ordernummer en de reden van retour. Het retoursturen van artikelen is voor eigen risico, zorg daarom dat je het goed verpakt.

  • Hoe kan ik betalen?

    Wij werken samen met Mollie. Mollie regelt het online betaalverkeer. Je kan betalen op diverse manieren: Ideal, creditcard, bankoverschrijving en Paypal 

    Ook kan je betalen met een Foodelicious kadobon. Dit zijn overigens de enige kadobonnen die je bij ons kunt inleveren. Deze bonnen worden uitgegeven in eigen beheer. Je kan ze aanschaffen  in de webshop. Op elke kadobon staat een code, welke overeenkomt met het bestedingsbedrag van de bon. In de winkelwagen kan je deze code invoeren. Maar, let op: je kan per bestelling/winkelwagen maar één code gebruiken.

    Soms werken wij met een tijdelijke kortingscode, gewoon omdat we het leuk vinden om je blij te maken met een extra goede deal!
    Maar, ook hier geldt; alléén deze code kan gebruikt worden in de winkelwagen. Op dit moment is het niet mogelijk om een tijdelijke kortingscode te combineren met een andere code of met bijvoorbeeld een kadobon. 
     

  • Hebben jullie ook een winkel?

    Voorheen had Foodelicious een prachtige winkel in Rotterdam, deze is medio 2023 helaas gesloten. 
    De webshop is daarna wel verder gegaan, maar er is geen winkel meer.

    Voor kerstpaketten en relatiegeschenken bent u wel van harte welkom in onze showroom. 
    Direct een afspraak maken? mail naar info@foodelicious.nl

  • Verkopen jullie ook kerstpakketten?

    Jazeker, bij Foodelicious kun je je kerstpakketten helemaal zelf samenstellen. Zo kun je kiezen voor een pakket in een doos, een mand of een pakket opgemaakt op een schaal, afhankelijk van de aantallen en of ze wel of niet stapelbaar moeten zijn. Verder kun je zelf de samenstelling bepalen (uiteraard met onze hulp, indien gewenst). Wil je een hartig pakket, een zoet pakket, een stoer pakket of wellicht een landenthema? Alles kan bij Foodelicious.

    Onderstaand vind je wat voorbeelden van pakketten die we de afgelopen jaren hebben samengesteld voor onze klanten. Je kunt bij ons in de showroom een selectie komen maken, of wij kunnen je per mail een offerte doen toekomen. Voor onze standaard kerstpakketten kijk je onder cadeaupakketten.

  • Contact

    Mocht je na het bezoeken van onze website nog vragen hebben, of wil je iets per e-mail bestellen, dan zijn wij bereikbaar via info@foodelicicious.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

  • Hebben jullie ook algemene voorwaarden?

    Jazeker, je kunt onze algemene voorwaarden hier vinden. We hebben ze zo leesbaar mogelijk proberen te maken.

  • Hoe zit het met mijn privacy?

    Foodelicious.nl zal de door jou verstrekte persoonsgegevens niet doorgeven aan andere partijen. Dit met uitzondering van derden die worden ingeschakeld bij de uitvoering van je bestelling. Bij het plaatsen van een bestelling hebben wij je naam, het factuur- en afleveringsadres en betaalgegevens nodig om de bestelling uit te kunnen voeren. Deze betaalgegevens zullen gebruikt worden om de aangekochte producten te factureren. 

    Je gegevens worden intern gebruikt om je op de hoogte te stellen van assortimentswijzigingen, speciale aanbiedingen, verbeteringen op de website en eventuele andere relevante informatie van Foodelicious.nl. Indien je dit niet wilt, kun je dit aan ons kenbaar maken door een e-mail te sturen naar info@foodelicious.nl

    Voor statistische doeleinden worden bezoekersstatistieken van onze website bijgehouden. Gegevens zoals bezoekersaantallen en bezoekfrequentie worden gebruikt voor intern onderzoek ten behoeve van het verbeteren en actualiseren van de website. Deze informatie is echter algemeen van aard en de identiteit van de bezoeker blijft derhalve onbekend. 

    Voor de algemene voorwaarden van Foodelicious klik hier

  • Rekenen julie bezorgkosten?

    Bij bestellingen boven de €55,- worden er geen bezorgkosten doorberekend. Foodelicious neemt deze dan voor haar rekening. Voor bestellingen onder de €55,- rekenen wij een bijdrage in de bezorgkosten van €4,95 binnen Nederland en onder de €25,- is dat €6,95.

    Bezorgen in België is gratis boven een bestelbedrag van €80,-. Onder de €80, rekenen wij een bijdrage van €9,95. Voor orders buiten Nederland & België, neem contact op met info@foodelicious.nl.

  • Breukrisico

    Wij doen er alles aan om je pakket heel bij je te krijgen. Mocht er echter toch iets kapot aankomen dan sturen wij dit artikel natuurlijk kostenloos opnieuw. Wil je dit zo snel mogelijk aan ons melden? Graag met een foto van het kapotte artikel, dan sturen we je direct een nieuw artikel toe. Je kan ons dit laten weten door een mailtje te sturen naar info@foodelicious.nl.

  • Bedrijfsgegevens

    Onze bedrijfsgegevens zijn:
    Foodelicious Food & Gifts
    Hoofdstraat 62
    5481 AH Schijndel

    (op afspraak geopend)

    BTW nummer: NL148624418B02
    Kamer van Koophandel: 90572769

    www.foodelicious.nl

    Facebook: https://www.facebook.com/foodelicious.nl

    Intagram: @foodeliciousnl

  • Hoe worden de producten geselecteerd?

    Wij zijn altijd op zoek naar de mooiste producten!. Daarvoor speuren we dan ook heel Europa af. We bezoeken beurzen, producenten en vaak ook de buren van onze leveranciers want je weet tenslotte maar nooit waar je een nieuw pareltje vindt. We zijn vaak in Zuid-Europa te vinden. Italië, Spanje, Frankrijk maar ook België en Duitsland. Zoekend naar de meest unieke producten. Puur, eerlijk, goed verpakt en uiteraard verschrikkelijk lekker. Goed is niet goed genoeg. Pas als we een sprongetje in de lucht maken en er de volgende dag nog steeds verliefd aan terugdenken wordt het in onze collectie opgenomen. Abonnees van de Foodelicious Box krijgen altijd de primeur hiervan. Jullie mogen als eerste onze nieuwe aanwinsten proeven en keuren. En ervan genieten natuurlijk!

  • Hoe kan ik jullie bereiken?

    Je kunt ons bereiken via info@foodelicious.nl of via Instagram @foodeliciousnl 

  • Kan ik een persoonlijk kaartje toevoegen aan mijn bestelling?

    Jazeker! Maak je kado nog leuker door een persoonlijk berichtje toe te voegen. Selecteer de kadoservice van €1,50, dan krijg je de optie een berichtje voor een handgeschreven kaartje in te vullen. Je kiest vervolgens de gelegenheid en laat een persoonlijke boodschap achter voor de ontvanger, dan zorgen wij voor de rest.

    Wij pakken je pakketje mooi in, schrijven de boodschap op het kaartje en voegen deze toe aan je pakketje. Zo is je kadootje compleet!

  • Kan ik een datum kiezen waarop ik mijn pakket bezorgd wil hebben?

    Dat kan. In stap 2 van het bestelproces vind je bij bezorgopties, naast informatie over de levering van je pakket, ook de optie om je bezorgmoment te wijzigen. Ook kan je er voor kiezen om je pakket te laten bezorgen bij een afhaalpunt.

  • Ik heb geen track & trace code ontvangen

    Zodra jouw pakket is ingepakt door ons, maken wij een verzendlabel aan en wordt dit terugekoppeld naar PostNL. Zij weten dan dat jouw pakket eraan komt, maar wijzen nog geen track & trace code toe. De pakketten staan klaar voor verzending bij ons. Ze worden opgehaald of gebracht naar het distributiecentrum van PostNL.

    PostNL mailt een track & trace code zodra zij het pakket voor de eerste keer scannen. Het kan zijn dat er zoveel pakketten zijn, dat PostNL niet alles kan scannen wat er binnenkomt op de geplande dag van verzending. Daarom kan het zo zijn, dat je wel een verzendmail hebt ontvangen van ons, maar nog geen track & trace code van PostNL.
    De track & trace code wordt meestal 's nachts aangemaakt en het kan ook zo zijn dat deze mail in je spam box terechtkomt!

    Voor meer informatie kan je altijd even contact met ons opnemen via info@foodelicious.nl, of kijk op de website van PostNL voor meer informatie over de status van jouw post.